תגיות: pCon, חיפוש, גוגל, סמנטיקה, מחקר, מידע, מנוע
חברת Northern Light מציגה את Analyst Direct, מנוע החיפוש הראשון לאנליסטים ב-IT, העוזר למשווקים, מתכנני מוצר, אנליסטים ואחרים לחפש דו"חות ממגוון חברות מחקר שונות באופן סימולטני. ה-Analyst Direct מספק יכולות חיפוש בקרב עשרות אלפי דו"חות של מחקרי שוק מחברות מחקר כולל פורסטר, גרטנר, IDC ואחרות.
חיפוש מהיר יותר
ה-Analyst Direct מבוסס על מנוע החיפוש עטור הפרסים של Northern Light ושיטת סיווג התוצאות של החברה, שהינה פטנט בפני עצמו. בעזרת חיפוש בודד המשתמש ביכולת דירוג בהתאם לרלוונטיות של התוצאות, מבטיח ה-Analyst Direct שהמשתמש לא יפספס אף דיווח מתאים, כאשר רוב הדו"חות מסווגים לפי נושא/כותרת.
מחט בערימה של שחת
חיפוש מקוון נוטה לעיתים להיות בעייתי, ממש כמו לחפש מחט בערמה של שחת. הפתרון החדש פשוט הופך את ערימת השחת לקטנה יותר, בעזרת ה-MI Analyst, מנוע המזהה את המגמה והיחס בכל דו"ח (חיובי או שלישי) כלפי החברה של המשתמש והמתחרים. ה-MI Analyst מסוגל גם לספק מענה לשאלה מה הם הנושאים העיקריים המופיעים בכל דו"ח, כמו למשל אסטרטגיות, שיווק מוצר, נתח שוק ומחיר.
ה-Analyst Direct ניתן להורדה בקלות, בעלות של 1,500 דולר לשנה למשתמש, 5,000 דולר לשנה לחמישה משתמשים, ו-50,000 דולר לשנה לארגון שלם (6,300 ש"ח, 21,000 ש"ח ו-210,000 ש"ח, בהתאמה).
למה הידיעה חשובה?
לפי סטיב אינגלנד, מחברת המחקר KCG, הפתרון החדש מהווה כלי רב-עוצמה למעקב אחר דיווחים מחברות מחקר. היכולת לחפש דו"חות ממספר חברות מחקר בו-זמנית יעילה ביותר, והפתרון כולו הינו קפיצת דרך משמעותית באופן החיפוש אחר מידע מקוון.
שוק החיפוש הנו שוק חם, בו מתחרות שלוש שחקניות עיקריות (גוגל, מיקרוסופט ויאהו) על השליטה. הבעיה העיקרית היא היכולת (או, למעשה, אי-היכולת) של מנוע החיפוש להבין מה כוונת המשתמש במהלך החיפוש. מה שקורה בפועל הוא ששאילתות חיפוש רבות מניבות כמות עצומה של תוצאות שרק אחוז קטן מהן רלוונטי למשתמש.
עבור ה"מחפש" הארגוני, מדובר בפעולה הצורכת זמן רב ויקר, וכל פתרון המאפשר למקד את תוצאות החיפוש, הרי הוא מבורך. חברות רבות מחפשות פתרונות בתחום הרשת הסמנטית, אך ייתכן וייקח זמן רב עד שפתרונות אלה יגיעו לשוק. בינתיים, הרי שהפתרון של Northern Light עשוי לחסוך זמן ניכר בתהליך החיפוש בתחום דו"חות מחקריים.
רקע על חיפוש מהיר ברשת וב-PC
עוד הרחבות על נושא חיפוש מהיר ברשת וב-PC, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים והמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים ושמות ספקים בולטים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: שוק החיפוש משתכלל - http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=693#d1
פרשנויות וניתוחים נוספים לחדשות בתחום המחשוב ניתן למצוא בארכיון מדור "משמעויות לחדשות" באתר pCon בכתובת הזו: http://www.pcon.co.il/v5/NewsMeanItemArc.asp
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
חברת Northern Light מציגה את Analyst Direct, מנוע החיפוש הראשון לאנליסטים ב-IT, העוזר למשווקים, מתכנני מוצר, אנליסטים ואחרים לחפש דו"חות ממגוון חברות מחקר שונות באופן סימולטני. ה-Analyst Direct מספק יכולות חיפוש בקרב עשרות אלפי דו"חות של מחקרי שוק מחברות מחקר כולל פורסטר, גרטנר, IDC ואחרות.
חיפוש מהיר יותר
ה-Analyst Direct מבוסס על מנוע החיפוש עטור הפרסים של Northern Light ושיטת סיווג התוצאות של החברה, שהינה פטנט בפני עצמו. בעזרת חיפוש בודד המשתמש ביכולת דירוג בהתאם לרלוונטיות של התוצאות, מבטיח ה-Analyst Direct שהמשתמש לא יפספס אף דיווח מתאים, כאשר רוב הדו"חות מסווגים לפי נושא/כותרת.
מחט בערימה של שחת
חיפוש מקוון נוטה לעיתים להיות בעייתי, ממש כמו לחפש מחט בערמה של שחת. הפתרון החדש פשוט הופך את ערימת השחת לקטנה יותר, בעזרת ה-MI Analyst, מנוע המזהה את המגמה והיחס בכל דו"ח (חיובי או שלישי) כלפי החברה של המשתמש והמתחרים. ה-MI Analyst מסוגל גם לספק מענה לשאלה מה הם הנושאים העיקריים המופיעים בכל דו"ח, כמו למשל אסטרטגיות, שיווק מוצר, נתח שוק ומחיר.
ה-Analyst Direct ניתן להורדה בקלות, בעלות של 1,500 דולר לשנה למשתמש, 5,000 דולר לשנה לחמישה משתמשים, ו-50,000 דולר לשנה לארגון שלם (6,300 ש"ח, 21,000 ש"ח ו-210,000 ש"ח, בהתאמה).
למה הידיעה חשובה?
לפי סטיב אינגלנד, מחברת המחקר KCG, הפתרון החדש מהווה כלי רב-עוצמה למעקב אחר דיווחים מחברות מחקר. היכולת לחפש דו"חות ממספר חברות מחקר בו-זמנית יעילה ביותר, והפתרון כולו הינו קפיצת דרך משמעותית באופן החיפוש אחר מידע מקוון.
שוק החיפוש הנו שוק חם, בו מתחרות שלוש שחקניות עיקריות (גוגל, מיקרוסופט ויאהו) על השליטה. הבעיה העיקרית היא היכולת (או, למעשה, אי-היכולת) של מנוע החיפוש להבין מה כוונת המשתמש במהלך החיפוש. מה שקורה בפועל הוא ששאילתות חיפוש רבות מניבות כמות עצומה של תוצאות שרק אחוז קטן מהן רלוונטי למשתמש.
עבור ה"מחפש" הארגוני, מדובר בפעולה הצורכת זמן רב ויקר, וכל פתרון המאפשר למקד את תוצאות החיפוש, הרי הוא מבורך. חברות רבות מחפשות פתרונות בתחום הרשת הסמנטית, אך ייתכן וייקח זמן רב עד שפתרונות אלה יגיעו לשוק. בינתיים, הרי שהפתרון של Northern Light עשוי לחסוך זמן ניכר בתהליך החיפוש בתחום דו"חות מחקריים.
רקע על חיפוש מהיר ברשת וב-PC
עוד הרחבות על נושא חיפוש מהיר ברשת וב-PC, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים והמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים ושמות ספקים בולטים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: שוק החיפוש משתכלל - http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=693#d1
פרשנויות וניתוחים נוספים לחדשות בתחום המחשוב ניתן למצוא בארכיון מדור "משמעויות לחדשות" באתר pCon בכתובת הזו: http://www.pcon.co.il/v5/NewsMeanItemArc.asp
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.